قدرت دامنه - domain authority چیست؟ - page authorithy

جمعه 2 تير 1396
22:11
Dougherty Lemming

قدرت دامنه امتیازی بین 0 تا100 است که توسط شرکت moz پیشرفته است . domain authority پیش گویی آن است که یک سایت در نتایج موتورهای کاوش چه طور ظواهر می گردد .

2 فروردین 1396 - 11 : 7 - ارسال شده توسط سینا عسکری

اقتدار دامنه

قدرت دامنه یا Domain authority یکی از مواقعی است که متخصصین سئو به آن دقت ویژه ای می کنند . امروزه دو ترازو مهم برای مقدار گیری سایت سود می گردد , یک عدد pagerank است که بوسیله گوگل ساخت شده و به کار گیری می شود و دیگری اقتدار دامنه یا این که به عبارتی domain authority که توسط موز ( Moz ) پیشرفته است . در‌این نوشته ی علمی قصد داریم که در زمینه‌ی domain authority ( اقتدار دامنه ) و راه و روش های بهبود و تفاوت آن با pagerank را بیان کنیم .
Pagerank چیست؟

Pagerank , الگوریتمی است که به وسیله گوگل تاسیس شده است . در این جور الگوریتم لینک و پیوند ها و کیفیت آن ها مورد میزان گیری قرار میگیرد . گوگل وبسایت را موضوع بررسی قرار داده و لینک های ورودی به آن را میزان گیری می نماید . همچنین اقتدار این پیوند های ورودی را بازبینی کرده و هرچه کیفیت و تعداد آن ها اکثر باشد , امتیاز بالاتری را در pagerank برای آن وبسایت در حیث می گیرد .

Pagerank برای زمان دوره طولانی یک از مهمترین دلیل های کیفیت وب سایت بود و توسط وبسمترها و یوزرها برای قابل اعتماد بودن وب سایت استعمال شد , همینطور اشخاصی در موضوع داد و ستد دامنه کار می کنند , این الگوریتم را برای قیمت گذاری دامنه ها به کار می بردند .

اما در تعدادی سال گذشته ارزش pagerank افت پیدا نموده است . گوگل تقریبا به روزرسانی این الگوریتم را متوقف کرده است برای همین مالکان و متخصص ها سئو هیچ تغییری در یک‌سری سال اخیر در pagerank خود مشاهده نکرده اند . ولی هنوز از نگاه تکنیک داخلی با ارزش است البته از نگاه عمومی دیگر هیچ ارزشی ندارد وکسی برای قدرت وب سایت خود از این الگوریتم به کارگیری نمی‌کند .
domain authority ( اقتدار دامنه ) چیست؟


domain authority یک معیاری است که به وسیله moz گسترش پیدا نموده است و در اتفاق علامتی از بها وب سایت است . نظیر pagerank , domain authority نیز دارای محاسبات الگوریتمی برای قدرت یک وبسایت و دامنه می باشد . در domain authority افزایش از 30 به 35 خیلی راحت تر از 80 به 85 از 100 است و تارنما هایی که قدرت کمتری دارا هستند , این مقدار برای آن ها چه بسا شاید صفر باشد .

domain authority یا به عبارتی توان دامنه قادر است با استفاده از ابزارهایی مثل Mozbar یا این که وب سایت Open Site Explorer انتخاب نمود .

برای اقتدار دامنه معیارهای بیشتری نسبت به pagerank وجود دارد . رعایت این معیارها باعث ارتقاء اقتدار دامنه شما می گردد . این معیارها عبارتند از :
تعداد و کیفیت لینک های ورودی

چه افرادی به شما پیوند میدهند و اینکه تعداد پیوند ها چند است؟ با استفاده از بک پیوند های از وب سایت های متعدد و معتبر , اندازه اقتدار دامنه یا این که domain authority را افزایش اعطا کرد .
تعداد و کیفیت پیوند های خروجی

شما به چه سایت هایی لینک می دهید؟ آیا تارنما حساس و مرجع لینک داده اید؟ سایتی که لینک داده اید , اسپم است یا این که خیر؟ اسپم بودن را خیلی دقت نمائید چون سبب ساز خدشه دار شدن پر سرعت توان دامنه ( domain authority ) میشود .
داده ها ثبت نام دامنه

شما مالک چندین دامنه هستید؟ domain authority ( قدرت دامنه ) دامنه هایی که را دارای ثبت اطلاعات یکسان می باشند و دارای ارتباط می باشند را ارزیابی و نظارت می نماید . در‌حالتی که یک کدام از این ها مورد جریمه گوگل قرار گرفته باشد , برروی سایر تاثیر منفی خواهد گذاشت .
سن دامنه

دامنه های سابق تر ولی درصورتی که اسپم شده نباشند , بیشتر از کلیه گزینه اعتماد می باشند و از این رو domain authority بالاتری دارند . اما این مسائل نباید افراد را ترغیب نماید که دامنه های دیرین را خریداری نمایند بلکه بایستی خودشان همت کنند که قدرت دامنه سایت تازه تاسیس خویش را ارتقا دهند .
چگالی لینک

جای این که تلاش فرمائید از تعداد تارنما های زیادی با هر نوع ارزشی اخذ لینک و پیوند فرمائید , کافی است که از چند وب سایت محدود ولی با قدرت دامنه بالا , پیوند اخذ نمایید که‌این به مراتب تاثیر بیشتری بر روی ارتقاء جايگاه تارنما شما خواهد داشت .
Pagerank

موز به از پیج رنک به عنوان جزو domain authority یا به عبارتی قدرت دامنه استفاده می کند . این یعنی این که به طور پیشفرض domain authority خیلی فراتر از پیج رنک است .
توزیع موقتا
سئو تضمینی


برچسب ها: سئو ,
[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئوموز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]