ریدایرکت 301 - زمانه فایده redirect 301 و تاثیر آن در سئو

جمعه 2 تير 1396
17:19
Dougherty Lemming

ریدایرکت 301 یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در هنگام تغییر آدرس صفحه صورت بپذیرد . زمانی که آدرس کاغذ شما به هر دلیلی عوض میشود و نشانی گذشته دیگر جان دار نمیباشد , از تکنیک ریدایرکت 301 به مراد انتقال کاربران و موتورهای کاوش به نشانی نو به کارگیری می کنند . در این مطلب یادگرفتن سئو قصد داریم که تا در باب ریدایرکت 301 و دوره دقیق سود از آن صبحت کنیم . پس با سئوکار باشید .
ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت 301 به معنای تغییر تحول آدرس ورقه است . از این تکنیک برای انتقال یوزرها و موتورهای کاوش به آدرس ورقه نو به کار گیری می شود . از این ریدایرکت در هنگامی که آدرس قبل به هر دلیلی تغییر پیدا نماید , بهره می‌شود و سبب میشود که کلیه ترافیک نشانی قبلی به URL تازه انتقال پیدا نماید .

بارها برای شما اتفاق افتاده است که URL خاصی را تایپ کرده اید اما یک دفعه شاهد تغییر نشانی به یک URL دیگر بوده اید . این در واقع همان تکنیک ریدایرکت 301 است . این تکنیک سبب می شود که تمامی ترافیک تارنما قبلی مخصوصا در صورتی‌که مثبت باشند , به آدرس جدید انتقال پیدا کنند و همچنین سبب ساز ساماندهی کاربران و موتورهای کاوش به آن می گردد .

یکی‌از جاهایی که از ریدایرکت 301 استفاده می‌شود , تغییر تحول http به www در وبسایت است . گوگل یک دامنه را تحت عنوان دامنه حیاتی وب سایت می شناسد و از دید آن دربین دو نشانی www . test . com و http : //test . com تفاوت هست و آن را دو وبسایت جداازهم می شناسد و به این استدلال جریمه گوگل ممکن است شما حالا شما شود . در اینجا از تکنیک ریدایرکت 301 به خواسته هدایت آنان به یک دامنه مهم استفاده می‌شود .
چرا باید از ریدایرکت 301 استفاده کنیم؟

مهمترین دلایلی که باید از این تکنیک استفاده فرمایید , عبارتند از :

برای اجتماع کلیه پیوند های دسترسی به صفحه اساسی سایت , همان گونه که در بالا گفته شد شما بایستی یک نوع موقعیت تالیف با اهمیت برای لینک و پیوند های تارنما خویش انتخاب فرمائید .
برای دوباره برندسازی کمپانی خود با یک URL مختلف
برای هدایت ترافیک بی واسطه به نشانی صفحه تارنما حساس از یک‌سری دامنه ای دامنه مختلفی که اداره دارااست .

هنگامی که یک مارک , نام وب سایت یا شرکت خود را تغییر و تحول می‌دهد , ریدایرکت 301 سبب ساز یکدست سازی اقتدار لینک ها به یک URL واحد می گردد . علاوه براین , این تکنیک سبب ساز ساماندهی بی واسطه و صحیح یوزرها به نشانی صفحه با اهمیت تارنما میگردد و از ساماندهی آنان به URLهای غلط توقف می کند .

بعضی اوقات , بعضی از برندها , آدرس صفحاتی را که شبیه سایتشان است را خریداری می کنند . برای مثال آدرس برگه سایتی به صورت physics . com است , مالک کمپانی اقدام به خرید دامنه با اسم physic . com می کند و با منفعت از تکنیک ریدایرکت 301 , دامین دومین را به اولی انتقال می دهد . این تکنیک سبب ساز میگردد که هویت اساسی شرکت و سازمان پابرجا بماند و کلیه راه و روش های فرعی را که به آدرس های غلط باعث میشود را بسته نگه می‌دارد .
تفاوت بین ریدایرکت 301 تا سایر ریدایرکت ها چیست؟

ریدایرکت 301 از حیث با صرفه سازی بودن برای سئو , نسبت به بقیه جور ریدایرکت های موقتی بهتر است چون سبب انتقال کامل نشانی صفحه و همگی ترافیک جانور در آن می شود . برای همین است که مدام تاکید میشود پیشین از فایده از آن‌ها به طور کامل توجه فرمائید . هیچگاه ها از موارد فعلا به کار گیری نکنید , چون نه فقط انتقال جامعی در آنان انجام نمی شود بلکه احتمال دارد از حیث سئو نیز بعدا به معضلات فنی بربخورید که بایستی جدید به تصحیح لینک ها بپردازید .
اشتباهاتی که در ریدایرکت 301 احتمالا مرتکب شوید؟

حال که اهمیت این گونه تکنیک را متوجه شده اید , بهتر است تا اشتباهاتی را که اکثر وقت ها افراد در به کار گیری از آن مرتکب می گردند را بدانید تا از انجام مجدد , خودداری نمایید :

1 . تفاوتی در میان // : http و http : //www قائل نشوید . همان گونه که در بالا بیان کردیم , گوگل صرفا یک نشانی دامنه را تحت عنوان دارای اهمیت می‌پذیرد , برای همین از لحاظ او لا‌به‌لا دو عبارت پیوند شده , تفاوت هست و آن را دو URL جداازهم می داند . از آنجا که محتویات این دو پیوند یک عدد است , گوگل آن را کپی شده دانسته و جریمه می کند . پس اول از همگی , تکنیک ریدایرکت 301 را برای این دو پیوند در لحاظ بگیرید .

2 . هیچگاه فارغ از انجام ریدایرکت 301 , همه محتویات اصلی وبسایت خویش را به دامنه نو انتقال ندهید . زیرا گوگل آن را آیتم خزش سئو تضمینی


برچسب ها: سئو ,
[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئوموز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]