آیا سئو به تنهایی باعث پیروزی وبسایت می شود؟
افراد زیادی هستند که برد اینترنتی را صرفا داشتن جايگاه دلخواه در گوگل میدانند و تصور میکنند که چنانچه تارنما آنان در گوگل جايگاه خیر و خوبی کسب نماید , پیروزی آنها ضروری است . در واقع کاربرانی که از طریق گوگل به سایت شما مراجعه میکنند دقیقا بهدنبال خرید ( یا تحقیق برای خرید ) محصول یا این که خدمات شما میباشند و در سطح اعتنا یا تصمیم گیری برای خرید قرار دارا هستند , براین اساس تبدیل کردن چنین کسانی به مشتری , دوچندان ساده تر از دیگر روشهای تبلیغاتی است . البته بضاعت و توان وبسایت شما برای تبدیل آنان از بازدیدکننده به مشتری اهمیت مضاعف بالایی دارااست و از طرف دیگر تعداد افرادی که در سطح تصمیم گیری برای خرید میباشند نسبت به اشخاصی که در تراز دقت می باشند فراوان کمتر است .
با بررسی یک مثال ساده ممکن است خوبتر بتوانیم بهاین مسئله پی ببریم . فرض نمایید که وبسایت شما روزمره 1000 بازدیدکننده یکتا دارااست و درآمد تارنما روزمره 100 . 000 تومان است . یعنی به طور میانگین به ازا هر بازدیدکننده 100 تومان درآمد دارید . درحال حاضر در صورتیکه بخواهید درآمد وب سایت خودتان را دو برابر نمائید , یعنی روزانه 200 . 000 تومان درآمد داشته باشید , چه کاری می بایست انجام دهید؟
ممکن است اولین نکته ای به ذهن اشخاص متفاوت برسد , این است که برای دوبرابر کردن درآمد سایت , خوب تر است بازدید آن را دوبرابر کنیم , یعنی به جای روزانه 1000 نفر , بازدید وبسایت را به روزمره 2000 نفر برسانیم . گرچه این روش جواب خواهد بخشید , ولی بهترین روشی نیست که هست . زیرا با دقت به کانالی که از طریق آن محل ورود وب سایت دریافت می شود , ارتقاء بازدید سایت مستلزم افزایش هزینه است . برای مثال درحالتی که ورودی وبسایت شما از روش تبلیغات باشد , بابت اخذ ورودی بیش تر می بایست هزینه بخش اعظم انجام دهید , همینطور حتی درصورتیکه ورودی خویش را از طریق گوگل اخذ می نماید , برای دریافت محل ورود بیشتر می بایست دوره و هزینه بیشتری برای بهبود سئو تارنما خود انجام دهید . براین اساس این راه و روش مدام سبب نخواهد شد که فایده شما دوبرابر شود! پس چاره چیست؟
باصرفه سازی نرخ تبدیل , به طریق هایی گفته می شود که شما نرخ تبدیل خود را از روش آنان ارتقا خواهید بخشید . فرض کنیم , در مثالی که زدیم از هر 1000 نفر , 10 نفر خرید انجام می دهند , بدین ترتیب به ازا هر نفر به صورت متوسط 10 . 000 تومان خرید انجام میگردد . برای اینکه درآمد را دو برابر کنیم دو استراتژی دیگر خواهیم داشت : نخستین این که کاری انجام دهیم که به جایاینکه 10 نفر از 1000 نفر خرید انجام دهند , نرخ افراد را افزایش دهیم , یعنی 20 نفر به ازا هر 1000 نفر از شما خرید انجام دهند . همچنین میتوانید , کاری انجام دهید که میانگین مبلغ خرید هر نفر از 10 . 000 تومان به 20 . 000 تومان ارتقاء یابد . بنابراین دو طرز دیگر هم برای دوبرابر کردن درآمد سایت هست .
برخلاف طریق اولیه که افزایش ورودی وب سایت بود , دو رویکرد دیگر هزینه بیش تر برای شما ساخت نمیکنند و مستقیما برای شما سود ساخت خواهند کرد . ما در مقالات مختلفی که در وب24 منتشر کرده ایم , به باصرفه سازی نرخ تبدیل و روش های آن اشاره کردیم و پیشنهاد میکنیم که مسلما این مقالهها را هم مطالعه نمایید .
یکیاز مهم ترین کارهایی که یک رئیس کسب و کار بایستی انجام دهد این است که بتواند رفتارها و علایق مخاطب خود را ارزیابی کند و راهکار مناسب در جهت برطرف کردن دغدغههای جانور در این باره داشته باشد . در صورتیکه نرخ تبدیل مطلوب و یا راهکار مناسبی جهت مراقبت ارتباط با مخاطب هدف خود نداشته باشیم , بدون شک نمیتوانیم ارزشی برای کسب و کار خویش در درازمدت تولید کنیم . سئو به این ترتیب گرچه داشتن ترافیک محل ورود بیشتر میتواند به ما یاری دهد البته به تنهایی هیچ زمان کافی نیست و مارا به سرمنزل غرض نخواهد رساند .
در شرایطی که که تجربه مناسبی از باصرفه سازی نرخ تبدیل بر روی وب سایت خویش دارید , شادمان میشویم که آن را با خوانندگان وب24 میان بگذارید .
[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]