لینک‌های شکسته چه می‌باشند و چرا می‌توانند به سئو وب سایت زخم بزنند؟

شنبه 30 ارديبهشت 1396
6:43
Dougherty Lemming



لینک‌های شکسته لینکهای اینترنت یا URLهایی در وب سایت شما هستند که غیر قابل دسترسی میباشند ; به عبارت ساده‌تر لینک‌های شکسته URLهایی در وب سایت هستند که فعالیت نمیکنند یا این که باز نمی‌شوند . چرا باید لینک‌های شکسته را از لابه لا ببریم؟ لینکهای شکسته یک جنبه منفی در حیث گرفته میگردند از‌آنجا که بخشی از یک وب سایت می گردند و در صورتی‌که بر طرف نشوند در بلند مقطع می تواند به سئو جراحت بزنند . بازاریابان بایستی به صورت مستمر لینک‌های شکسته را بررسی کرده و قبلی از این که بتوانند این لینکها آسیب بزنند آنان را رفع نمایند . زمانیکه موتور جستجو وب سایت را پیمایش ( crawl ) مینماید و با یک لینک و پیوند شکسته مواجه شود پیمایش سایت به بن‌بست می‌رسد , به این ترتیب موتورهای جستجو دسترسی به سایت را ضعیف محسوب کرده و در سود با عبور کرد عصر می‌تواند به سئوی شما آسیب بزند .
گونه های متفاوت لینک‌های شکسته

دو دسته پیوند شکسته وجود دارد که می‌تواند بر روی سایت وجود داشته باشد . چنانچه هر مورد از این جور لینکها شکسته شوند , آثاری منفی بر دسترسی به سایت میگذارند .
لینک‌های داخلی : این لینکها از یک کاغذ جانور در وب سایت به صفحه های دیگر آن وب سایت میروند . اینها لینک‌هایی می‌باشند که شما بیشترین در اختیار گرفتن را بر روی آن ها در وب سایت دارید .
لینک‌های خارجی : اینها لینک‌هایی می باشند که به وبسایتهای دیگر اعم از بلاگ , اینفوگرافیک و غیره اشاره شده که می بایست رجوع به یک مطلب شوند ; به عبارت دیگر با کلیک بر روی این لینکها از وبسایت کنونی خارج و به وبسایت دیگری وارد میشوید . در شرایطی که که‌این لینکها در اختیار گرفتن نشوند می‌توانند آتی سایت را با مشکلاتی مواجه کنند .
شما مثلا یک لینکی به وبسایتی داده‌اید ولی پس از یک‌سری هفته , مالک وبسایت لینکی را می گیرد که به هیچ عنوان نیست . زمانیکه اسپایدر گوگل همت می‌نماید این پیوند را به سایت دیگر دنبال کند به نقطه نهایی بن‌بست می‌رسد . از آنجایی که خزنده‌ها ( spiders ) لینک‌های شکسته شده را تشخیص خواهند داد براین اساس کار خزنده‌های موتور کاوش را دچار اختلال می‌کند , در سود دسترسی به وب سایت را ضعیف تشخیص میدهند .
چرا لینک‌های شکسته به سئو وبسایت زخم می‌زنند؟

لینک‌های شکسته می توانند به جنبه سئوی تارنما آسیب بزنند به این ادله که یک کدام از فاکتورهایی که موتورهای کاوش در حیث می گیرند دسترسی یک سایت است . چنانچه خزنده موتور کاوش وبسایت را بازدید کرده و با اندازه متعددی بن‌بست یا این که لینکهای شکسته روبه رو شود میتواند باعث به مشکلاتی شود . در آغاز بدان معناست که تارنما به صدق نمی‌تواند ایندکس یا این که کراول شود . خزنده‌های ( spiders ) کاوش از لینکی به لینک و پیوند دیگر تارنما رفته و رابطه صفحه های با واژه مهم دلخواه را کاوش می‌کنند . بدین ترتیب در هنگام خزش یک لینک شکسته مانند نشانه ایستی است که فرآیند خزنده‌های موتورهای جستجو را متوقف مینمایند . در صورتی‌که خزنده‌های موتور کاوش بیش از زمان مشخص و معلوم بارگذاری ورقه طول بکشد ارور 404 میدهد . براین اساس بها تارنما را در منظر خزنده‌های موتور کاوش کاهش می‌دهد .
سئو سایت این ارورهای 404 همچنین صفحاتی می باشند که ایجاد مزاحمت برای بازدیدکنندگان تارنما می نمایند . براین اساس زمان متعددی ارتفاع می کشد تا افراد تارنما را برای کسب اطلاعات طولانی تر بازدید نمایند . شما نمی خواهید زمان متعددی برای بار گذاری تارنما صرف شود چون بازدیدکننده صفحه را بعد از بازه کوتاهی کنار گذاشتن خواهد کرد . با این وجود دقیقا این به عبارتی چیزی است که می تواند در هنگام کلیک بر روی لینکهای شکسته رخ دهد . به همین علت بخش مهمی از محافظت سایت می بایست توجه به برطرف کردن لینکهای شکسته باشد . در صورتی که دارنده وبسایت بزرگ یا این که تجارت الکترونیک با هزاران محصول می باشید لینکهای شکسته نباید به وبسایت صدمه وارد نماید . از سمت دیگر چنانچه دارنده وبسایت کوچک می باشید چه بسا وجود لینکهای شکسته انگشت شمار می تواند سبب ساز ساخت آسیب‌هایی به شما شود .
علل بوجود آمدن لینکهای شکسته

به دنبال دلایل به وجود آمدن لینک‌های شکسته را ابلاغ کرده , به این ترتیب بایستی از وقوع آن ها در وهله نخستین پرهیز کرد .
علل به‌وجود وارد شدن لینکهای داخلی شکسته :


مساله فنی
محتوای قدیمی
بخش‌های حذف شده از تارنما ( نظیر یک دسته‌بندی یا یک سری پست )
تغییر تحول سیستم مدیر محتوا ( CMS )
اضافه شدن صفحه های

دلایل دیگری هم هست البته دلایل بالا رایج‌ترین اینها هستند . در‌حالتی که دامنه وبسایت را تغییر و تحول دهید می تواند باعث به ساخت لینک شکسته شود و آن را بایستی بلافاصله با ایجاد ریدایرکت 301 ( ۳۰۱ redirect ) برطرف فرمایید . یکی‌از کارهایی که ما در وب24 همواره انجام می‌دهیم , محاسبه و تحلیل کردن لینک های شکسته در تارنما ها و برطرف کردن آنهاست , برطرف کردن مشکل ها لینکهای شکسته و دوری از به وجود آمدن آن‌ها از اهمیت بالایی شامل است .
بر طرف کردن لینکهای شکسته


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئوموز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]