کاربرها چه گونه به کاغذ نتایج کاوش نگاه می کنند؟

شنبه 30 ارديبهشت 1396
6:42
Dougherty Lemming

در گذشته , نتایج مطالعات نشان داده بود که یوزرها نتایج کاوش را با روندی به شکل حرف F زمینه بازبینی قرار میدهند اما به حیث می رسد که‌این فرآیند اخیراً در گیر تغییراتی شده است . چه چیزی سبب ساز این تغییر‌و تحول شده است؟ آیا خوی یوزرها به مرور روزگار تغییر کرده یا این که موتورهای کاوش نحوه سناریو نتایج جستجو را تغییر و تحول داده اند؟

اخیراً در مطالعه ای با به کارگیری از ردیابی حرکات چشم کاربران این مورد مورد تحلیل قرار گرفته است . در این نوشته ی علمی نگاهی خواهیم داشت به بعضی از نتایج پژوهش ذکر شده ;

الگوی F صورت دیگر وجود ندارد

الگوی F صورت چیزی بود که Jakob Nielsen در حین تحلیل‌ها خویش به آن دست یافت . نتایج این استدلال‌ها حاکی از این بود که یوزرها در دو جنبش افقی که با یک حرکت عمودی ادامه پیدا می نماید ( به شکل حرف F ) نتایج جستجو را گزینه بررسی کلی قرار عرضه می کنند .

نمونه تحت ( که مرتبط با سال 2006 است ) نشان میدهد که دو یا سه فیض اول , بیشترین دقت کاربر را به خود جلب نموده و نتایج ذیل تر از چهارم یا این که پنجم , فراوان اندک موضوع توجه قرار گرفته اند .

الگوی مطالعه متن در ورقه نتایج جستجوی گوگل در قبلی

در گذشته بخش بیشتر نتایج گوگل صرفاً دربرگیرنده نوشته بود ولی اکنون نتایج جستجو تغییر تحول نموده است . امروزه در نتایج جستجو عواملی مانند تصاویر و ویدیو ها نیز حضور دارند که نگاه کاربر را به خود جلب می کنند .

در مثال تحت نشان داده شده که اعتنا یوزرها عمدتاً بر نخستین نتیجه متمرکز شده و نتایج سوم به سپس توجه دوچندان ناچیزی را اخذ نموده اند .

معیار چشم شدن فیض اولیه در صفحه نتایج کاوش گوگل

حذف آگهی های سمت راست نتایج کاوش توسط گوگل , تصمیم صحت بود

گوگل در اوایل همین سال مبادرت به حذف آگهی ها از طرف راست برگه نتایج جستجو نمود . نتایج این مطالعه , صحت این تصمیم گوگل را تائید می کند . به صورت خلاصه می بضاعت اعلام‌کرد که آگهی های تجاری موجود در سمت راست ورقه , توجه چندانی را به خود جلب نمیکنند ولی چنانچه اطلاع رسانی ها برفراز نتایج کاوش اکران داده شوند , عمده زمینه دقت قرار خواهند گرفت .


رونده دیده شدن آگهی ها در گوگل و بینگه

تفاوت های دربین گوگل و بینگ

این مطالعه نشان اعطا کرد که اخلاق کاربران در باب نتایج ارائه شده به وسیله دو موتور جستجوی گوگل و بینگ اندکی متفاوت است :

زمان بیشتری میبرد تا کاربران بینگ به سراغ مطالعه توضیحات ذیل لینک آبی رنگ نتایج بروند . یوزرها گوگل پس از حدود 7 . 1 ثانیه آغاز به بررسی اطلاعاتی می کنند که به‌دنبال لینک و پیوند های نتایج آورده شده‌است ولی این زمانه برای کاربران بینگ حدود 10 . 5 ثانیه است .

کاربران بینگ فرصت بیشتری را صرف بررسی یک سری نتیجه برتر می‌کنند . یوزرها بینگ حدود 9 . 8 ثانیه برای ارزیابی نتایج بالاتر وقت میگذارند در حالی که این دوران در امر کاربران گوگل , 7 . 8 ثانیه است .

فرصت بیشتری سپری میگردد تا کاربران بینگ بر روی اولین سود ارگانیک جستجوی خویش , کلیک کنند . خرید بک لینک رایگان کاربران گوگل بعداز 3 . 3 ثانیه بر روی اول سود ارگانیک کلیک می کنند در حالی که این دوران برای کاربران بینگ حدود 8 . 8 ثانیه است .

کلام انتها

نتایج این پژوش نشان میدهد که الگوی F شکل , دیگر بر آنالیز نتایج جستجو قاضی وجود ندارد . البته این تنها نتیجه این پژوهش بوده و برای حصول اطمینان از درست یا این که اشتباه بودن این نتیجه اضطراری است که سایر پژوهش های ردیابی حرکات چشم که در این باره صورت گرفته اند را هم گزینه باز نگری قرار دهیم . زیرا عوامل مختلفی در این مورد دخیل میباشند . مانند تعداد نتایج غیر ارگانیک , تصاویر , ویدئو ها و . . . جان دار در برگه نتایج . همه این عوامل می توانند الگوی محاسبه نتایج را زیر تاثیر قرار دهند . این قابلیت وجود دارد که الگوهای مختلفی در این باره وجود داشته باشد و نه الزاماً یک الگوی واحد . اما انگیزه هر استفاده کننده از کاوش هم می تواند الگوی محاسبه نتایج را توسط وی تحت تاثیر قرار دهد .

تنها چیزی در این میان مسلم به نظر میرسد این است که همواره دو یا این که سه سود برتر بیشترین دقت را به خویش جلب می نمایند .


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئوموز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]