9 خطا متداول در بازاریابی محتوا و راهکارهایی برای اصلاح آنها
آیا میدانید پست هایی که حاوی دستکم یک تصویر هستند از نظر سئو خوبتر عمل می کنند؟ عکس و کلیپ این روز ها به یکیاز بخشهای مهم استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل شده است . هرچند محتوای دیداری هنوز نیز تحت عنوان مکملی برای محتوای متنی گزینه استفاده قرار می گیرد ولی استفاده از آن می تواند دقت مخاطب را جلب نموده و تاثیر گذاری محتوا را ارتقا دهد .
راهکار
برای هر مطلبی که در وب سایت منتشر میکنید , دست کم یک عکس مناسب بزنید . درصورتیکه خودتان عکس ذیربط را ندارید میتوانید با سود از جستجوی عکس گوگل عکس های دارای ارتباط را کاوش کرده و استفاده نمایید .
اینفوگرافی را فراموش نکنید . در یک اینفوگرافی ساده میتوانید داده ها مفیدی را باگاز و ملازم با جذابیت به مخاطب منتقل فرمائید .
مطلقا تنظیم ویدئو را در دستور کار خویش قرار دهید . بک لینک امروزه با تلفن همراه های هوشمند و قابل انعطاف افزارهای بی آلایش می اقتدار براحتی ویدیو تشکیل داد و در وب سایت و شبکههایعمومی منتشر کرد .
9 - اهمیت ندادن به پخش و توزیع محتوا
شل ترین راهی که میتوانید با آن راهکار خود را به ناکامی بکشانید این است که پخش و توزیع محتوا را نادیده یا این که دستکم بگیرید . در شرایطی که محتوای شما بین مردمان پخش نشود , مخاطبان چطور میتوانند آن را ببینند؟
خوب تر است برای پخش و انتشار محتواهایی که مهجور باقی مانده و موردپسند قرار نگرفته اند فکری بکنید . این کار حتما در وصال به اهدافتان به شما کمک می کند .
راهکار
خط مش های مختلف نشر و پخش محتوا را نظارت و امتحان نمایید . سعی خود را به گونه های رسانه های زیر تقسیم فرمایید :
رسانه های مبلغی ; که می بایست برای پخش آگهی یا این که محتوای خویش به آنها هزینه پرداخت فرمایید . نظیر رپورتاژ اطلاع رسانی در وبلاگ های دارای اعتبار دارای ارتباط و یا این که در همین شبکه های تلگرامی و . . . و یا این که حتی نتایج پولی جستجوی گوگل
رسانه هایی که وابسته به خودتان است ; نظیر سایت و کانال و پیج خودتان در تلگرام و اینستاگرام و غیره
رسانه هایی که وابسته به دیگر افراد است اما بدون هزینه می باشند ; نظیر شبکههایعمومی دوستان خوب و همیاران و از همه حساس تر و مؤثرتر مشتریان که در واقع به عبارتی تبلیغ دهن به دهن است و بیشترین استفاده را برای شما خواهد داشت . همینطور انجمن ها و مجموعه ها . در این زمینه روی وبسایت ها و رسانه هایی که تولید ها و سرویس ها شما را عیب گیری و بازبینی می کنند نیز میتوانید حساب فرمائید .
تمامی این بخش ها اهمیت یکسانی دارند و برقراری تعادل در بین این سه بخش میتواند اقبال برد شمارا به حداکثر ممکن ارتقاء دهد .
در پایان این مبحث بدین نکات نیز اعتنا نمایید :
مطلقا نباید از کلیه پلتفورم های رسانه ای برای بازاریابی محتوا استعمال فرمائید و به عنوان مثال همزمان در تارنما و فیسبوک و اینستاگرام و توییتر و تلگرام و غیره وقت و انرژی بگذارید . خوبتر است با بازنگری مخاطبان و قالب هریک از این رسانه ها , مواقعی را که برای مورد و محتوای شما مناسب خیس است تعیین نمایید . جایی که بهتر در معرض روئت کرد مخاطبان هدفتان قرار میگیرید .
نکته حائض اهمیت دیگر اینکه یک بار پخش کردن محتوا کفاف نمیدهد و می بایست رواج و تبلیغ آن را بارها و بارها تکرار نمایید .
همان طور که دیدید بازاریابی محتوا ترکیبی است از ایجاد محتوا , پخش مناسب محتوا , تعامل با مخاطبان و آزمودن و بازبینی جنبه های گوناگون آن . چنانچه میپندارید همگی این موارد را پشت راز گذارده اید پس دیگر وقت آن رسیده که در استراتژی خود , یک قدم جلوتر بگذارید . امید داریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آنان برای رشد و توسعه کسب و کار خویش در فعالیت نیز استعمال فرمائید .
[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]